Świat Hondy
Sześć dekad w Europie


To właśnie w Europie zbudowaliśmy swoją pierwszą fabrykę poza Japonią, co na tamte czasy było ogromnym przedsięwzięciem. Produkcja motocykli w Aalst rozpoczęła się w maju 1963 roku. Model Super Cub 100 był pierwszym motocyklem, jaki opuścił linię produkcyjną.
Ponieważ Soichiro zawsze marzył, aby być numerem 1.
Swoją pierwszą filię zagraniczną firma Honda otworzyła w USA, ale Europa nie pozostawała daleko w tyle. Po sprawdzeniu możliwości rozwoju w Europie, ostatecznie wybraliśmy lokalizację w Belgii jako siedzibę główną naszej działalności.
Produkcja naszych samochodów w Europie rozpoczęła się dzięki współpracy z BL. W późnych latach 70. poszukiwaliśmy partnera, z którym moglibyśmy opracować niewielką limuzynę o wysokiej jakości.
Szybko doszliśmy do porozumienia, co umożliwiło rozpoczęcie w ramach licencji produkcji nowego modelu Ballade, który miał zostać wkrótce wprowadzony do sprzedaży w Japonii. Po rozpoczęciu sprzedaży tego modelu w Europie w roku 1981 nazwa ta została zmieniona na Triumph Acclaim, a model ten był wielkim sukcesem.
Umowa licencyjna zapoczątkowała 15-letnią współpracę typu joint venture przy produkcji modeli takich jak Legend w roku 1986 oraz Accord w roku 1993, jak również wymiany technologii. W roku 1985 wybraliśmy teren o powierzchni 370 akrów w Swindon w Wielkiej Brytanii jako lokalizację pierwszego zakładu produkcyjnego samochodów w Europie — Honda of the UK Manufacturing (HUM).
Nasi technicy przywiązują specjalną troskę do szczegółów oraz kontroli jakości i nic nie uchodzi ich uwadze.
5-drzwiowa wersja modelu Civic — Civic Type R oraz model CR-V są produkowane właśnie tutaj, w zakładach produkcyjnych Honda w Swindon w Wielkiej Brytanii.
W 1989 roku uruchomiliśmy produkcję silników, a w 1992 roku rozpoczęliśmy produkowanie pierwszych modeli Accord w Europie. Produkcja modelu Civic w Europie rozpoczęła się w 1994 roku, a modelu CR-V w 2000 roku.
Rozwój firmy Honda w Europie przyczynił się do eksportu produkowanych w Wielkiej Brytanii modeli CR-V do krajów Ameryki Północnej po raz pierwszy w 2002 roku. Odpowiadając na zapotrzebowanie lokalnego rynku, w 2005 roku rozpoczęliśmy produkcję pierwszych silników wysokoprężnych, a w roku 2007 świętowaliśmy wyprodukowanie 1 miliona egzemplarzy Hondy Civic w Europie.
Rok później korki od szampanów wystrzeliły ponownie: wyprodukowaliśmy 2 miliony samochodów w Europie, a w 2015 roku 3 miliony samochodów w zakładach w Swindon.
Nasza fabryka w Swindon obecnie dobrze prosperuje. Jest to globalne centrum produkcji pięciodrzwiowej Hondy Civic eksportowanej do 70 krajów — połowa samochodów wyprodukowanych w tym zakładzie trafia do Stanów Zjednoczonych. Łączna wartość inwestycji w tej placówce od 1989 roku przekracza 2,2 mld GBP, zostały one w całości poniesione z własnych zasobów kapitałowych firmy Honda.
W celu wspierania produkcji i sprzedaży założyliśmy w Europie trzy placówki badawczo-rozwojowe. Dwie dla samochodów (w Wielkiej Brytanii i w Niemczech) oraz jedną dla motocykli (we Włoszech).
Pięciodrzwiowa wersja modelu Civic jest produkowana tylko w zakładach HUM, co wyróżnia pod tym względem firmę Honda. Gdziekolwiek w świecie zobaczysz ten samochód, możesz mieć pewność, że został wyprodukowany w Europie.